De raad keurt de tijdelijke aanpassing van het gemeentelijk belastingreglement 'op de afgifte van administratieve stukken - 1 januari 2020 tot en met 31 december 2025' goed.
De gemeenteraad heeft in zitting van 29 maart 2021 de wijziging van de Cyriel Verschaevelaan in de Mim Van Keerlaan definitief goedgekeurd.
Het lokaal bestuur wil de inwoners maximaal administratief ondersteunen en ervoor zorgen dat de straatnaamwijziging volledig gratis kan verlopen voor de inwoners.
Decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen.
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
Besluit van de Vlaamse Regering van 20 april 2018 betreffende de bekendmaking en raadpleegbaarheid van besluiten en stukken van het lokaal bestuur, betreffende de wijze waarop de reglementen en verordeningen van het lokaal bestuur worden bijgehouden in het register en betreffende de raadpleegbaarheid van de besluiten van de politiezones en hulpverleningszones.
Het decreet 29 november 2002 houdende wijziging van het decreet van 28 januari 1977 tot bescherming van de namen van de openbare wegen en pleinen, B.S. 17 december 2002 bepaalt dat de gemeenteraad bevoegd is voor het toekennen of wijzigen van nieuwe namen aan openbare wegen en pleinen.
Het belastingreglement 'op de afgifte van administratieve stukken - 1 januari 2020 tot en met 31 december 2025' goedgekeurd tijdens de gemeenteraad van 16/12/2019;
De gemeenteraad heeft in zitting van 29 maart 2021 de wijziging van de Cyriel Verschaevelaan in de Mim Van Keerlaan definitief goedgekeurd.
Het lokaal bestuur wil de inwoners maximaal administratief ondersteunen en ervoor zorgen dat de straatnaamwijziging volledig gratis kan verlopen voor de inwoners.
Op 16 december 2019 keurde de gemeenteraad het belastingreglement 'op de afgifte van administratieve stukken - 1 januari 2020 tot en met 31 december 2025' goed. Dit belastingreglement stelt dat inwoners die hun puk/pin code van hun eID opvragen hiervoor 5.00 EUR dienen te betalen.
Inwoners zullen hun pin of puk code nodig hebben zodoende de dienst burgerzaken de straatnaamwijziging kan doorvoeren op de individuele eID kaart. Het bestuur gaat er van uit dat sommige inwoners deze code echter niet meteen bij de hand zullen hebben en of uit het hoofd kennen.
Op voorstel van het college van burgemeester en schepenen wordt dan ook aan de raad voorgelegd om een vrijstelling te voorzien voor de inning van 5.00 EUR voor het opvragen van pin en puk codes zoals beschreven in het belastingreglement op de afgifte van administratieve stukken, en dit voor de komende 6 maanden te tellen vanaf de gemeenteraadsbeslissing.
Art. 1 In het belastingreglement van 16/12/2019 'op de afgifte van administratieve stukken - 1 januari 2020 tot en met 31 december 2025' wordt een vrijstelling toegekend voor het opvragen van pin en puk codes (5.00 EUR). De vrijstelling geldt voor inwoners woonachtig in de Mim Van Keerlaan (voorheen Cyriel Verschaevelaan) en voor zes maanden vanaf de gemeenteraadsbeslissing.
Art. 2 De gecoördineerde versie van het desbetreffende belastingreglement wordt gepubliceerd op de website van de gemeente.
Art. 3 Afschrift van dit besluit wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 286 van het decreet over het lokaal bestuur en wordt bezorgd aan de toezichthoudende overheid en de financieel directeur.