Terug
Gepubliceerd op 19/02/2024

Notulen  raad voor maatschappelijk welzijn

ma 28/08/2023 - 21:30 Muyldermanszaal
Aanwezig: Hendrik De Vleeschouwer, voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn
Renaat Huysmans, burgemeester
Sonja Thielemans, Geert Van de Voorde, Bruno Keuleers, Ilse Rymenants, schepenen
Edward De Wit, Jos Thomas, Else Vanden Broeck, Dirk Hermans, Chris Reniers, Mathias Diricx, Hilde De Keersmaeker, Ann Van Rompaey, David Hermans, Lena Ghysels, Ken Keuleers, Peggy Somers, Jan De Doncker, Hanne Lamberts-Van Assche, Raadsleden
Siebe Ruykens, algemeen directeur
Verontschuldigd: Dirk Robberechts, raadslid

De voorzitter opent de zitting op 28/08/2023 om 22:35.

  • Openbaar

    • notulen

      • Notulen OCMW-raad d.d. 26 juni 2023 - beslissing

        Aanwezig: Hendrik De Vleeschouwer, voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn
        Renaat Huysmans, burgemeester
        Sonja Thielemans, Geert Van de Voorde, Bruno Keuleers, Ilse Rymenants, schepenen
        Edward De Wit, Jos Thomas, Else Vanden Broeck, Dirk Hermans, Chris Reniers, Mathias Diricx, Hilde De Keersmaeker, Ann Van Rompaey, David Hermans, Lena Ghysels, Ken Keuleers, Peggy Somers, Jan De Doncker, Hanne Lamberts-Van Assche, Raadsleden
        Siebe Ruykens, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Dirk Robberechts, raadslid
        Aanleiding

        Gelet op de notulen van de OCMW-raad d.d. 26 juni 2023.

        Regelgeving

        Gelet op de artikelen 32, 277 en 278 van het decreet lokaal bestuur.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Hendrik De Vleeschouwer, Renaat Huysmans, Sonja Thielemans, Geert Van de Voorde, Bruno Keuleers, Ilse Rymenants, Edward De Wit, Jos Thomas, Else Vanden Broeck, Dirk Hermans, Chris Reniers, Mathias Diricx, Hilde De Keersmaeker, Ann Van Rompaey, David Hermans, Lena Ghysels, Ken Keuleers, Peggy Somers, Jan De Doncker, Hanne Lamberts-Van Assche, Siebe Ruykens
        Voorstanders: Hendrik De Vleeschouwer, Renaat Huysmans, Sonja Thielemans, Geert Van de Voorde, Bruno Keuleers, Ilse Rymenants, Edward De Wit, Jos Thomas, Else Vanden Broeck, Dirk Hermans, Chris Reniers, Mathias Diricx, Hilde De Keersmaeker, Ann Van Rompaey, David Hermans, Lena Ghysels, Ken Keuleers, Peggy Somers, Jan De Doncker, Hanne Lamberts-Van Assche
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art. 1 De notulen van de OCMW-raad d.d. 26 juni 2023 worden goedgekeurd.

    • sociaal beleid

      • Rapportering 'Oxdonk aan zet' - kennisname

        Aanwezig: Hendrik De Vleeschouwer, voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn
        Renaat Huysmans, burgemeester
        Sonja Thielemans, Geert Van de Voorde, Bruno Keuleers, Ilse Rymenants, schepenen
        Edward De Wit, Jos Thomas, Else Vanden Broeck, Dirk Hermans, Chris Reniers, Mathias Diricx, Hilde De Keersmaeker, Ann Van Rompaey, David Hermans, Lena Ghysels, Ken Keuleers, Peggy Somers, Jan De Doncker, Hanne Lamberts-Van Assche, Raadsleden
        Siebe Ruykens, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Dirk Robberechts, raadslid
        Aanleiding

        Op 1 juni 2023 werd er vanuit de Vlaamse overheid gevraagd om een verantwoording van het afgelopen projectjaar (maart 2022 - februari 2023) te geven aan de raad.

        Regelgeving

         

        - De wet van 16 mei 2003 tot vaststelling van de algemene bepalingen die gelden voor de begroting, de controle van de subsidies en voor de boekhouding van de gemeenschappen en de gewesten, alsook voor de organisatie van de controle door het Rekenhof, artikel 11 tot en met 14

        - Het decreet van 23 december 2021 houdende de algemene uitgavenbegroting van de Vlaamse Gemeenschap voor het begrotingsjaar 2022

        - Het decreet betreffende het lokaal sociaal beleid van 9 februari 2018, artikel 19

        - Het decreet van 15 juli 2011 houdende vaststelling van de algemene regels waaronder in de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaamse Gewest periodieke plan- en rapporteringsverplichtingen aan lokale besturen kunnen worden opgelegd

        - De Vlaamse Codex Overheidsfinanciën van 29 maart 2019

        - Het besluit Vlaamse Codex Overheidsfinanciën van 17 mei 2019, artikel 71, §3

        - Het besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2018 betreffende de Vlaamse beleidsprioriteiten in het kader van het lokaal sociaal beleid en de subsidiëring van samenwerkingsverbanden geïntegreerd breed onthaal.

        - Besluit van de Vlaamse Regering van 30 november 2018 betreffende het lokaal sociaal beleid, vermeld in artikels 2,9 tot en met 11, 17,19 en 26 van het decreet van 9 februari 2018 betreffende het lokaal sociaal beleid, artikel 7

        Feiten, context en argumentatie

        In bijlage kan de financiële en de inhoudelijke verantwoording worden teruggevonden alsook de veranderingstheorie.

         

        Samengevat zijn volgende stappen nog te zetten:

         

        - De werkgroep die buurtverbindende activiteiten organiseert, wordt een zelfstandige vereniging. (Oxdonk Vaart, het buurtcomité) Zij blijven in de toekomst ook activiteiten promoten en organiseren om de buren met elkaar blijvend te verbinden. Hiervoor kunnen ze beroep doen op de draaiboeken die werden opgesteld de afgelopen jaren. Ook kunnen ze als vereniging beroep doen op subsidies van de gemeente. (Buurtverbindende initiatieven zijn de eerste stap in een goede buurtwerking/zorgzame buurt. Vanuit de verschillende praktijken die vanuit de KBS worden ondersteund/onderzocht blijkt dat verbinding de sleutel tot verandering is. Daarnaast moet er ruimte zijn om eigen initiatieven te ontplooien. Het bottom-up verhaal. Iets om mee te nemen in elke buurtwerking)

         

        - Daarnaast loopt er ook een werkgroep rond het luik zorg. Dit is een werkgroep die een rechtstreekse link met het lokaal bestuur zal blijven behouden. Hieronder zien we bijvoorbeeld de straatambassadeurs. (Dit zal ook in de rest van de gemeente een uitrol kunnen krijgen.) De werkgroep zorg, zal er ook voor zorgen dat de informatie rond zorg bij de zorgbehoevende komen. We werken hier aan systemen van brochures en doorverwijskaarten. Samen met de zorgpartners willen we dit breder trekken voor de hele gemeente. Al zal het begin wel in Oxdonk liggen.

         

        - Tot slot blijft een ontmoetingsplaats een groot probleem in Oxdonk, aangezien er geen eigen/gemeentelijke infrastructuur is. Het voorzien van rustbanken en een Connectpunt zullen de basis moeten vormen voor een duurzame Zorgzame buurt. Het afgelopen jaar werden al verschillende opties onderzocht wat betreft het connectpunt.

        Besluit

        Art. 1 De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de rapportering van het project 'Oxdonk aan zet'.

      • Goedkeuring reglement buurtrestaurants - 1 september 2023 - 31 december 2023 - beslissing

        Aanwezig: Hendrik De Vleeschouwer, voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn
        Renaat Huysmans, burgemeester
        Sonja Thielemans, Geert Van de Voorde, Bruno Keuleers, Ilse Rymenants, schepenen
        Edward De Wit, Jos Thomas, Else Vanden Broeck, Dirk Hermans, Chris Reniers, Mathias Diricx, Hilde De Keersmaeker, Ann Van Rompaey, David Hermans, Lena Ghysels, Ken Keuleers, Peggy Somers, Jan De Doncker, Hanne Lamberts-Van Assche, Raadsleden
        Siebe Ruykens, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Dirk Robberechts, raadslid
        Aanleiding

        Binnen het meerjarenplan 2020-2025 werd het opstarten van een beleid rond buurtwerking als prioritaire actie aangehaald.

         

        Naast het stimuleren en ondersteunen van buurtgerichte netwerken en de creatie van zorgzame buurten wordt er ook ingezet op activiteiten om buren te verbinden en vragen naar zorg en ondersteuning op te vangen.

         

        In het kader van buurtwerking, werd er al geruime tijd bekeken of buurtrestaurants een toenadering naar inwoners zou kunnen vormen. Om zorg en hulp toegankelijker en dichter bij de inwoners te krijgen, kan een buurtrestaurant de drempel verlagen.

         

        Hiervoor werd er contact opgenomen met verschillende organisaties/zelfstandigen (in eerste plaats binnen de gemeente) om ons mee te begeleiden en te ondersteunen in het opstarten van buurtrestaurants. Uiteindelijk hebben we het JEC De Krone (Jobervaringscentrum) als partner gevonden die ons hierbij kan ondersteunen. Dit is een organisatie die werkt met jongeren met ASS of een andere psychische problematiek. Ze baatten een brasserie uit in het fort van Duffel en een pannenkoekenhuisje in Tivoli (Mechelen). Daarnaast hebben ze tot vorig jaar buurtrestaurants verzorgd in de deelgemeenten van Mechelen. Zij bezitten over de kennis en voldoen aan de nodige voorwaarden wat betreft voedselveiligheid.

        Regelgeving

        Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzingen;

        Feiten, context en argumentatie

        Artikel 1: Wat is een buurtrestaurant


        Een buurtrestaurant is een plek waar je terecht kan voor een lekkere en gezonde maaltijd in aangenaam gezelschap.

        Een buurtrestaurant (in sommige gemeenten ook een dorpsrestaurant) legt de nadruk op de ontmoeting van buurtbewoners. Hierin verschilt het van een sociaal restaurant dat zich eerder inzet om sociaal kwetsbare mensen van een maaltijd te voorzien.

         

         

        Artikel 2: Doel van een buurtrestaurant


        Maandelijks wordt een buurtrestaurant georganiseerd op een locatie in de gemeente Kapelle-op-den-Bos. Het is in eerste instantie een ontmoetingsplaats voor mensen uit buurt, maar iedereen is van harte welkom. Door deze activiteit in verschillende buurten te organiseren, geven we iedereen de kans om dicht bij huis te eten en kennis te maken met korte of verre buren.

        Samen aan tafel gaan in een buurtrestaurant zorgt voor nieuwe sociale contacten, brengt mensen samen en versterkt het buurtleven.

         

         

        Artikel 3: Voor wie is er een buurtrestaurant.


        Het buurtrestaurant is toegankelijk voor elk inwoners van Kapelle-op-den-Bos of voor wie in gezelschap is van een inwoner van Kapelle-op-den-Bos. Er worden geen voorwaarden opgelegd op basis van leeftijd of inkomen.

         

         

        Artikel 4: Waar en wanneer gaat het buurtrestaurant door.


        Het buurtrestaurant gaat door elke 4e woensdag van de maand. De locatie en menu worden telkens in het voorafgaande Infokanaal aangekondigd. Ook zal deze informatie op de website van de gemeente terug te vinden zijn en op de gemeentelijke sociale media.

        De deuren openen om 11.30 u. Het eten wordt om 12 u. geserveerd. Het buurtrestaurant eindigt om 13.30 u.

        Een maaltijd bestaat uit soep, een hoofdgerecht en dessert met koffie of thee. Water tijdens de maaltijd wordt gratis aangeboden. Andere dranken zijn verkrijgbaar tegen betaling volgens de tarieven vastgesteld in het retributiereglement goedgekeurd door de raad voor maatschappelijk welzijn op 29 augustus 2022.

         

         

        Artikel 5: Prijsbepaling van de maaltijden


        Voor een maaltijd (voorgerecht, hoofdschotel en dessert) betaalt een deelnemer 15 euro.

        Kinderen -12 jaar betalen 8 euro voor een volledige maaltijd.

        Personen met een beperkt inkomen kunnen via het Sociaal Huis een sociaal tarief aanvragen. Voor volwassenen wordt 5 euro aangerekend en voor kinderen 3 euro.  

        Indien maaltijden worden betaald voordat het sociaal en financieel onderzoek kon plaatsvinden, wordt het teveel betaalde bedrag gecrediteerd wanneer blijkt dat een gunstiger tarief van toepassing was.

        Wie komt er in aanmerking voor het sociaal tarief:

        -        Mensen met verhoogde tegemoetkoming.

        -        Mensen met leefloon of equivalent leefloon ontvangen.

        -        Gepensioneerden die een Inkomensgarantie voor Ouderen (IGO) ontvangen.

        -        Mensen die een Integratie- of een Inkomensvervangende Tegemoetkoming (IT/IVT) ontvangen.

        Maaltijden worden bij voorkeur ter plaatse betaald (cash of Payconiq). Indien dit niet mogelijk is wordt er een factuur opgemaakt.

         

         

        Artikel 6: Vrijwilligers


        De werking van het buurtrestaurant wordt ondersteund door vrijwilligers. Deze vrijwilligers vallen onder het vrijwilligersbeleid van de gemeente.

        Vrijwilligers verbonden aan het buurtrestaurant kunnen mee aan tafel schuiven. Zij betalen voor hun maaltijd 10 euro.

         

         

        Artikel 7: Inschrijvingsprocedures


        Een maaltijd reserveren kan tot één week op voorhand. De inschrijvingen worden afgesloten op woensdag om 12u (één week voor het buurtrestaurant).

        Je kan telefonisch of via e-mail reserveren bij de dienst Zorg en doelgroepen. De plaatsen zijn beperkt.

        Het annuleren van een maaltijd kan bij het onthaal van het Sociaal Huis, telefonisch of schriftelijk en kosteloos tot maandag 12u voorafgaand aan de restaurantdag. Verwittig je nadien of kom je niet opdagen, wordt de maaltijd aangerekend aan de hand van een factuur. De inschrijver verbindt zich ertoe de maaltijden te betalen binnen de vooropgestelde termijn. Indien facturen niet of stelselmatig laat betaald worden, kan de inschrijving voor toekomstige maaltijden geweigerd worden. 

        Personen aan wie het sociaal tarief werd toegekend en die meermaals zonder geldige annulatiereden afwezig zijn tijdens de maaltijd(bedeling), kunnen door de algemeen directeur en de voorzitter geschorst worden van het sociaal tarief.

         

         

        Artikel 8: Vervoer


        Deelnemers die minder mobiel zijn en niet meer op eigen kracht (te voet, fiets, auto, openbaar vervoer of meerijden met vrienden buren of familie) naar het buurtrestaurant kunnen komen, kunnen dit melden bij de dienst Zorg en doelgroepen.



        Artikel 9: Klachten en meldingen.


        Heb je een klacht over het buurtrestaurant? Dan kan je dat in alle discretie laten weten aan de dienst Zorg en doelgroepen. Zij behandelen de klacht zo snel mogelijk en houden je op de hoogte.

        Ook voor meldingen die betrekking hebben op het buurtrestaurant kan je terecht bij de dienst Zorg en doelgroepen.

        Contacteren van de dienst kan via zorgendoelgroepen@kapelle-op-den-bos.be of 015 71 92 10.

        Alle informatie is ook steeds terug te vinden op de website.

         

         

        Artikel 10: Duurtijd van dit reglement


        Dit reglement geldt vanaf 1 september 2023 tot 31 december 2023.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Hendrik De Vleeschouwer, Renaat Huysmans, Sonja Thielemans, Geert Van de Voorde, Bruno Keuleers, Ilse Rymenants, Edward De Wit, Jos Thomas, Else Vanden Broeck, Dirk Hermans, Chris Reniers, Mathias Diricx, Hilde De Keersmaeker, Ann Van Rompaey, David Hermans, Lena Ghysels, Ken Keuleers, Peggy Somers, Jan De Doncker, Hanne Lamberts-Van Assche, Siebe Ruykens
        Voorstanders: Hendrik De Vleeschouwer, Renaat Huysmans, Sonja Thielemans, Geert Van de Voorde, Bruno Keuleers, Ilse Rymenants, Else Vanden Broeck, Dirk Hermans, Hilde De Keersmaeker, David Hermans, Lena Ghysels, Ken Keuleers, Peggy Somers, Hanne Lamberts-Van Assche
        Onthouders: Edward De Wit, Jos Thomas, Chris Reniers, Mathias Diricx, Ann Van Rompaey, Jan De Doncker
        Resultaat: Met 14 stemmen voor, 6 onthoudingen
        Besluit

        Art. 1 De raad keurt het reglement buurtrestaurants - die als bijlage bij deze beslissing gaat en er integraal deel van uit maakt - goed voor de periode 1 september 2023 tot 31 december 2023. 

        Art. 2 De raad belast het vast bureau met de verdere uitvoering van deze beslissing

        Art. 3 Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan JEC De Krone.

      • Lokaal loket kinderopvang: registratiesysteem Opvang Vlaanderen - beslissing

        Aanwezig: Hendrik De Vleeschouwer, voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn
        Renaat Huysmans, burgemeester
        Sonja Thielemans, Geert Van de Voorde, Bruno Keuleers, Ilse Rymenants, schepenen
        Edward De Wit, Jos Thomas, Else Vanden Broeck, Dirk Hermans, Chris Reniers, Mathias Diricx, Hilde De Keersmaeker, Ann Van Rompaey, David Hermans, Lena Ghysels, Ken Keuleers, Peggy Somers, Jan De Doncker, Hanne Lamberts-Van Assche, Raadsleden
        Siebe Ruykens, algemeen directeur
        Verontschuldigd: Dirk Robberechts, raadslid
        Aanleiding

        Sinds januari 2022 heeft het lokaal bestuur Kapelle-op-den-Bos een lokaal loket kinderopvang. 


        Het lokaal loket kinderopvang werkt samen met de kinderopvanginitiatieven om de verhouding tussen de vraag naar en het aanbod aan kinderopvang in Kapelle-op-den-Bos in beeld te brengen. Het agentschap opgroeien maakt gebruik van deze gegevens om bij een nieuwe uitbreidingsronde kinderopvangplaatsen aan onze gemeente toe te kennen. Momenteel gebeurt de aanvraag voor een opvangplaats via een inschrijvingsformulier dat de ouders kunnen invullen via de gemeentelijke website. Achter de schermen worden deze aanvragen dan gebundeld in een Excel file die op regelmatige basis naar de opvanginitiatieven wordt verstuurd. 

         

        Er werd onlangs contact opgenomen met het Lokaal Loket Kinderopvang door de beheerder van het registratiesysteem Opvang Vlaanderen. Er werd gepeild naar de motivatie waarom het lokaal bestuur Kapelle-op-den-Bos nog niet werkt met dit systeem. 

        Regelgeving

        Decreet van 20 april 2012 houdende kinderopvang van baby's en peuters; hoofdstuk 4 Lokaal Loket Kinderopvang (en zijn wijzigingen). 

        Feiten, context en argumentatie

        Sinds januari 2022 heeft het lokaal bestuur een lokaal loket kinderopvang. Het lokaal loket kinderopvang werkt samen met de kinderopvanginitiatieven om de verhouding tussen de vraag naar en het aanbod aan kinderopvang in Kapelle-op-den-Bos in beeld te brengen. Het agentschap opgroeien maakt gebruik van deze gegevens om bij een nieuwe uitbreidingsronde kinderopvangplaatsen aan onze gemeente toe te kennen. Momenteel gebeurt de aanvraag voor een opvangplaats via een inschrijvingsformulier dat de ouders kunnen invullen via de gemeentelijke website. Achter de schermen worden deze aanvragen dan gebundeld in een Excel file die op regelmatige basis naar de opvanginitiatieven wordt verstuurd. 

         

        In het verleden werd reeds het registratiesysteem van Opvang Vlaanderen voorgesteld aan de kinderopvanginitiatieven maar werd dit negatief onthaald. Onlangs heeft de beheerder van het registratiesysteem Opvang Vlaanderen contact opgenomen met het Lokaal Loket. Er werd gevraagd naar de motivatie waarom het lokaal bestuur nog niet werkt met dit systeem.  Aangezien we vanuit de praktijk merken dat dit een intensief proces is om alle gegevens correct bij te houden werd de presentatie over Opvang Vlaanderen gevolgd.

         

        Op 3 juli 2023 is er een vergadering geweest met de verschillende opvangpartners waar ook de presentatie werd voorgesteld over Opvang Vlaanderen. Ze kunnen meedelen dat reeds 141 gemeenten in Vlaanderen reeds met dit systeem werken. Ook de buurgemeenten van Kapelle-op-den-Bos werken met dit systeem.

         

        Na de vergadering werd gepeild bij de aanwezige opvangpartners of ze met dit systeem wensen te werken. We kunnen een POSITIEF advies naar voor brengen.

         

        Verschillende partijen kunnen werken met het systeem waardoor het voor deze partijen een handige samenwerking biedt die gecentraliseerd zit.

        Dit houdt in voor de volgende partijen:

        1. Ouders: Ze kunnen gemakkelijk zoeken naar beschikbare kinderopvangplaatsen, zich registreren voor wachtlijsten en hun voorkeuren en behoeften aangeven. Dit verhoogt de transparantie en efficiëntie in het vinden van geschikte kinderopvang, wat ouders kostbare tijd en moeite bespaart.

        2. Lokaal bestuur: Het stroomlijnt processen en biedt een centraal systeem voor het bijhouden van beschikbare plaatsen, wachtlijsten en inschrijvingen. Dit helpt bij het verminderen van administratieve lasten, het optimaliseren van de planning en het waarborgen van een eerlijke en transparante toewijzing van kinderopvangplaatsen.

        3. Agentschap Opgroeien: Dit maakt het voor het Agentschap Opgroeien gemakkelijker om toezicht te houden, gegevens te analyseren en beleidsbeslissingen te nemen op basis van betrouwbare en actuele informatie. Het systeem vergemakkelijkt ook de monitoring van de kwaliteit en helpt bij het handhaven van de geldende regelgeving.

        4. Kinderopvanginitiatieven: Voor kinderopvanginitiatieven biedt het registratiesysteem Opvang Vlaanderen een efficiënt hulpmiddel voor het beheer van inschrijvingen, wachtlijsten en aanmeldingen. Het vereenvoudigt hun administratieve processen, waardoor ze zich beter kunnen richten op de zorg en ontwikkeling van kinderen. Bovendien bevordert het systeem de transparantie en samenwerking tussen kinderopvanginitiatieven en het lokaal bestuur, wat leidt tot een betere afstemming van het aanbod op de behoeften van ouders.

         

        Als samenvatting wenst het lokaal loket kinderopvang een positief advies naar voren te dragen. Er zal een financiële kost aanhangen door middel van een jaarlijks licentie te betalen aan Opvang Vlaanderen.

         

        De offerte is opgedeeld in 2 delen:

        - De 'onboarding': dit zijn de opleidingen die ze voorzien voor onze gemeentelijke kinderopvangpartners en is een éénmalige kost;

        - De jaarlijkse licentie (in de vorm van een subsidie) die moet betaald worden (contract voor minstens 4 jaar).

         

        Deze kunnen nagelezen worden in bijlage.

         

        Het lokaal loket wenst zo snel mogelijk van start te gaan met het registratiesysteem. We hanteren een tijdslijn met een opstart in januari 2024. Voor deze periode moeten alle opvangpartners de opleiding krijgen, deze worden voorzien in november 2023.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Hendrik De Vleeschouwer, Renaat Huysmans, Sonja Thielemans, Geert Van de Voorde, Bruno Keuleers, Ilse Rymenants, Edward De Wit, Jos Thomas, Else Vanden Broeck, Dirk Hermans, Chris Reniers, Mathias Diricx, Hilde De Keersmaeker, Ann Van Rompaey, David Hermans, Lena Ghysels, Ken Keuleers, Peggy Somers, Jan De Doncker, Hanne Lamberts-Van Assche, Siebe Ruykens
        Voorstanders: Hendrik De Vleeschouwer, Renaat Huysmans, Sonja Thielemans, Geert Van de Voorde, Bruno Keuleers, Ilse Rymenants, Edward De Wit, Jos Thomas, Else Vanden Broeck, Dirk Hermans, Chris Reniers, Mathias Diricx, Hilde De Keersmaeker, Ann Van Rompaey, David Hermans, Lena Ghysels, Ken Keuleers, Peggy Somers, Jan De Doncker, Hanne Lamberts-Van Assche
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art 1: De raad gaat akkoord om met het registratiesysteem Opvang Vlaanderen te werken.

         

        Art. 2 Het vast bureau wordt belast met de verdere uitwerking van deze beslissing.


        Art. 3 Een afschrift van deze beslissing zal overgemaakt worden aan de financieel directeur en Agentschap Opgroeien.

De voorzitter sluit de zitting op 28/08/2023 om 22:51.

Namens raad voor maatschappelijk welzijn,

Siebe Ruykens
algemeen directeur

Hendrik De Vleeschouwer
voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn