De voorzitter opent de zitting op 21/10/2024 om 20:00.
De notulen van de gemeenteraad d.d. 30 september 2024 worden goedgekeurd.
Gelet op de notulen van de gemeenteraad d.d. 30 september 2024.
Gelet op de artikelen 32, 277 en 278 van het decreet lokaal bestuur.
Art. 1 De notulen van de gemeenteraad d.d. 30 september 2024 worden goedgekeurd.
De raad keurt de toetreding tot “Raamovereenkomst voor de verwerving van ICT-infrastructuur en bijhorende dienstverlening” – Bestek nr. CSMRTINFRA23 - goed.
Toetreding tot de raamovereenkomst voor de verwerking van ict-infrastructuur en bijhorende dienstverlening CSMRTINFRA23, via de aankoopcentrale Cipal dv.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
De wet van 12 november 1997 betreffende de openbaarheid van bestuur;
Het KB van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Het KB van 2 juni 2013 tot bepaling van de datum van inwerkingtreding van de wet overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten van 15 juni 2006 en de koninklijke uitvoeringsbesluiten ervan;
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten;
Het KB van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Gelet op:
De voornoemde opdracht van Cipal dv ‘Raamovereenkomst voor de verwerving van ICT-infrastructuur en bijhorende dienstverlening' is een raamovereenkomst zonder percelen en met één leverancier. Cipal dv treedt hierbij op als opdrachtencentrale in de zin van artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016.
Het lokaal bestuur kan van de mogelijkheid tot afname van de raamovereenkomst via de opdrachtencentrale gebruik maken waardoor zij krachtens artikel 47, § 2 van de wet van 17 juni 2017 is vrijgesteld van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren.
Het is aangewezen dat het lokaal bestuur gebruik maakt van de opdrachtencentrale om volgende redenen:
Het lokaal bestuur is niet verplicht tot enige afname van de raamovereenkomst (geen afnameverplichting).
Cipal dv treedt op als opdrachtgever en als aanbestedende overheid, maar zal niet noodzakelijk de contracterende partij zijn bij de aanschaf van de ICT-infrastructuur. De toestellen, het onderhoud en/of de ondersteuning kunnen rechtstreeks worden verworven door de afnemers, dewelke desgevallend rechtstreeks contracteren met de opdrachtnemer en/of de producent.
Cipal dv zal in de zin van artikel 2, 6° van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten, in het kader van onderhavige opdracht kunnen optreden als aankoopcentrale voor alle deelnemers in de dienstverlenende vereniging Cipal.
Deze besturen zullen zich, net als hun verenigingen en verzelfstandigde entiteiten, op de aankoopcentrale kunnen beroepen om ICT-infrastructuur en diensten in het kader van de te sluiten raamovereenkomst die het voorwerp uitmaakt van deze opdracht, af te nemen, zonder dat zij verplicht zijn af te nemen via deze raamovereenkomst.
Deze opdracht is een gemengde opdracht. De deelopdrachten die worden gerealiseerd in het kader van onderhavige raamovereenkomst slaan evident in hoofdzaak op de levering van ICT-materiaal op basis van de steeds actuele catalogus van de opdrachtnemer. Het op maat inrichten van de commerciële en logistieke processen en de (facultatieve) ondersteuning bij de installatie en ingebruikname van de deelprojecten vormen in belangrijke mate de dienstencomponent.
De globale catalogus die in het kader van deze opdracht aan de afnemers (online) wordt aangeboden, is ingedeeld in tien categorieën:
De opdracht is bij de vergadering van de raad van bestuur van Cipal gegund aan Centralpoint België nv, Nieuwlandlaan 111, 3200 Aarschot (nu onder de naam Dustin).
De looptijd van de raamovereenkomst bedraagt 4 jaar vanaf de begindatum 05 juli 2024 en eindigt op de vierde verjaardag van de datum van sluiting van de raamovereenkomst, zijnde 04 juli 2028. In functie van bijzondere overgangsmaatregelen kan de raamovereenkomst maximum 2 keer met maximum 12 maanden – dus met 1 tot maximum 24 maanden – worden verlengd. De verlenging houdt in dat de contractuele voorwaarden zoals vastgelegd in de raamovereenkomst ongewijzigd blijven.
Financiën
De toetreding en gunningswijze werd via mededingingsprocedure met onderhandelingen (artikel 38 - wet 17 juni 2016) door de aankoopcentrale Cipal dv gevoerd in bestek nr. CSMRTINFRA23.
De opdracht is bij de vergadering van de raad van bestuur van Cipal op 20 juni gegund aan Centralpoint België nv, Nieuwlandlaan 111, 3200 Aarschot (nu onder de naam Dustin).
De nodige budgetten voor de aankoop van hardware en relevante dienstverlening worden per jaar beschikbaar gemaakt op:
Art. 1 De raad keurt de toetreding tot “Raamovereenkomst voor de verwerving van ICT-infrastructuur en bijhorende dienstverlening” – Bestek nr. CSMRTINFRA23 - goed.
Art. 2 De nodige budgetten voor de aankoop van hardware en relevante dienstverlening worden per jaar beschikbaar gemaakt op:
Art. 3 Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de verdere uitvoering van deze beslissing.
Art. 4 Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de opdrachtencentrale Cipal dv.
De raad keurt de agenda van de algemene vergadering van de EVA-vzw de oude pastorie goed.
De EVA-vzw de oude pastorie roept een algemene vergadering samen op 4 december 2024.
Het besluit van de gemeenteraad dd. 25 maart 2019 betreffende de bekrachtiging van de statuten van EVA-vzw GC de oude pastorie en de samenwerkingsovereenkomst en de afsprakennota tussen de gemeente Kapelle-op-den-Bos en EVA-vzw GC de oude pastorie.
Het voorstel van de raad van bestuur van de EVA-vzw de oude pastorie dd. 25 september 2024 om de algemene vergadering samen te roepen op 4 december 2024 met de volgende agenda:
1. Goedkeuring verslag vorige vergadering
2. Goedkeuring actieplan 2025
3. Goedkeuring budget 2025
3. Varia.
De gemeenteraad dient de agenda van de algemene vergaderingen van EVA-vzw de oude pastorie goed te keuren.
Art.1 De agenda van de algemene vergadering dd. 4 december 2024 van EVA-vzw de oude pastorie wordt goedgekeurd.
Art.2 Afschrift van deze beslissing wordt digitaal overgemaakt aan EVA-vzw de oude pastorie.
De raad keurt het actieplan 2025 van EVA-vzw de oude pastorie goed.
Het actieplan 2025 m.b.t. EVA-vzw de oude pastorie.
Het besluit van de gemeenteraad dd. 25 maart 2019 betreffende de bekrachtiging van de statuten van EVA-vzw GC de oude pastorie en de samenwerkingsovereenkomst en de afsprakennota tussen de gemeente Kapelle-op-den-Bos en EVA-vzw GC de oude pastorie.
De raad van bestuur van EVA-vzw GC de oude pastorie heeft in vergadering van 25 september 2024 het actieplan voor het dienstjaar 2025 m.b.t. het gemeenschapscentrum de oude pastorie besproken.
De gemeenteraad dient dit actieplan goed te keuren.
Art.1 Het actieplan 2025 van het gemeenschapscentrum – dat als bijlage gaat bij deze beslissing en er integraal deel van uitmaakt - wordt goedgekeurd.
Art.2 Afschrift van deze beslissing wordt voor verder gevolg overgemaakt aan EVA–vzw de oude pastorie.
De raad keurt het budget 2025 van EVA-vzw de oude pastorie goed.
De raad van bestuur van EVA-vzw de oude pastorie stelt het budget 2025 voor.
Het besluit van de gemeenteraad dd. 25 maart 2019 betreffende de bekrachtiging van de statuten van EVA-vzw GC de oude pastorie en de samenwerkingsovereenkomst en de afsprakennota tussen de gemeente Kapelle-op-den-Bos en EVA-vzw GC de oude pastorie.
De raad van bestuur van EVA-vzw de oude pastorie heeft in vergadering van 25 september 2024 het budget voor het dienstjaar 2025 opgesteld.
De gemeenteraad dient dit budget goed te keuren vooraleer dit wordt voorgelegd aan de algemene vergadering van EVA-vzw de oude pastorie.
Art.1 Het budget 2025 van EVA-vzw de oude pastorie – dat als bijlage gaat bij deze beslissing en er integraal deel van uitmaakt - wordt goedgekeurd.
Art.2 Afschrift van deze beslissing wordt voor verder gevolg overgemaakt aan EVA-vzw de oude pastorie.
Het lokaal bestuur Kapelle-op-den-Bos wil een creatieve en actieve gemeente zijn met een uitgebreide vrijetijdsbesteding, onder meer door het verhuren van gemeentelijke zalen en lokalen voor verenigingen, scholen, buurtcomités en andere organisatoren. Hiervoor wordt een retributiereglement vastgelegd.
Deze aanpassing van het retributiereglement omvat geen prijswijzigingen. Enkel de toevoeging van 't Klawieterke als nieuwe locatie en kleine verduidelijkingen aan het bestaande reglement.
Artikel 173 van de Grondwet.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motivatie van bestuurshandelingen.
Het Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40, §3, 41, 279, 286 t.e.m. 288 en 326 e.v.
De omzendbrief BB 2019/2 van 15 februari 2019 betreffende de gemeentefiscaliteit.
De beslissing van de gemeenteraad dd. 26 oktober 2020 betreffende de goedkeuring van de evenementen- en activiteitengids met algemene voorwaarden en informatie ten behoeve van de verenigingen, buurtcomités en andere organisatoren.
Er dient minimaal bepaald te worden wie de retributie verschuldigd is (voor zover dat niet als vanzelfsprekend volgt uit de aard van de retributie) en welke vrijstellingen en verminderingen eventueel worden toegekend.
Het is van cruciaal belang om uit te maken wat onder het begrip “retributie” kan ressorteren.
Volgende criteria kunnen worden gehanteerd voor de omschrijving van een “retributie” :
In laatste instantie komt het aan de rechter toe om te oordelen of de geviseerde materie het voorwerp kan uitmaken van een retributie, dan wel van een belasting.
Ter ondersteuning van de werking van de verenigingen, scholen, organisatoren van activiteiten met een maatschappelijke meerwaarde en goede doelen (deze laatste mits akkoord van het college van burgemeester en schepenen) worden gemeentelijke zalen en lokalen ter beschikking gesteld voor hun organisaties en evenementen.
De huurprijzen voor de verschillende locaties worden op elkaar afgesteld. De tarieven worden bepaald in functie van de verschillende types van aanvragers. De aanvragers met een grotere betrokkenheid bij het lokaal bestuur (o.a. adviesraden, onderwijsinstellingen, lokale verenigingen) hebben andere tarieven dan deze die minder of niet betrokken zijn.
Voor 't Klawieterke zijn er twee zalen ter beschikking voor verhuur.
Art. 1 Periode
Voor een termijn eindigend op 31 december 2025, wordt een retributie geheven op de verhuur van gebouwen, zalen en lokalen van het lokaal bestuur Kapelle-op-den-Bos.
Art. 2 Type aanvragers
De volgende gebruikerscategorieën komen in aanmerking voor gebruik van de gemeentelijke infrastructuur:
Categorie A |
|
Categorie B |
|
Categorie C |
Volgende activiteiten zijn geen straat-, wijk- of buurtfeest:
|
Categorie D |
|
Art. 3 Aanvraag en annulering
De aanvrager doet een aanvraag aan de hand van het door het bestuur ter beschikking gestelde aanvraagformulier. De aanvragen worden chronologisch toegekend.
De aanvrager is verantwoordelijk voor het correct verstrekken van informatie. Door het indienen van de aanvraag verbindt hij er zich toe dat de ingevulde gegevens correct zijn. De aanvrager dient meerderjarig te zijn of te worden vertegenwoordigd door één van de ouders of voogd, met uitzondering voor de jeugdverenigingen waar 16 jaar de minimumleeftijd is.
Een organisatie bestaat uit een groep/team organisatoren. Per organisatie/evenement wordt één hoofdverantwoordelijke aangeduid.
Annulering door aanvrager:
Annulering door overmacht bestuur:
Leefregels:
Beschikbaarheid:
Sleutels:
Dranken:
Veiligheid:
Verzekering:
Schade:
Art. 5 Retributie
De retributie is verschuldigd door de aanvrager op het ogenblik van de aanvraag. De betaling van de retributie geschiedt door betaling via het voorziene betaalplatform of via overschrijving na ontvangst van de factuur.
Er wordt geen waarborg gevraagd.
In geval van niet-betaling, beschadigingen, ongeoorloofd gebruik,… kan het college van burgemeester en schepenen beslissen om (tijdelijk) geen activiteiten te laten plaatsvinden door de desbetreffende aanvrager en/of de organisatie/vereniging in wiens naam hij de aanvraag heeft gedaan. Daarnaast kunnen toekomstige aanvragen van de aanvrager geweigerd worden.
Art. 6 Zalen en lokalen
A. Gemeenschapscentrum (GC) de oude pastorie, Kerkstraat 24, 1880 Nieuwenrode
Specifieke voorwaarden:
Specifieke voorwaarden:
C. De Kei, Schoolstraat 8 1880 Kapelle-op-den-Bos.
Specifieke voorwaarden:
D. Het Kiezeltje, Oudstrijdersstraat 28, 1880 Kapelle-op-den-Bos
Specifieke voorwaarden:
E. ‘t Mulderke, Molenstraat 52, 1880 Nieuwenrode
Specifieke voorwaarden:
F. Pastorie Ramsdonk, Gemeenteplein ,1880 Ramsdonk.
Specifieke voorwaarden:
G. BKO ‘t Klawierterke Bormstraat 219, 1880 Ramsdonk
Specifieke voorwaarden:
Art. 8 Bekendmaking
Dit reglement wordt toegezonden aan de toezichthoudende overheid.
Het reglement wordt overeenkomstig artikel 286 en 287 van het decreet lokaal bestuur afgekondigd en bekendgemaakt.
[1] Indien de huurperiode langer is dan 10 aansluitende uren, geldt een dagtarief. Het dagtarief wordt bepaald op het uurtarief x 10 uur.
De raad keurt de aanpassing van het arbeidsreglement in functie van het flexibel werken goed.
Het bestuur heeft de openingsuren van de ontmoetingswinkel aangepast en daarmee ook het uurrooster van de winkelbediende in het reglement tijdsregistratie gewijzigd.
De arbeidstijdwet van 14 december 2000.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 8 maart 2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen.
De raadsbeslissing van 26 oktober 2010 waarbij een regeling werd getrokken met betrekking tot de opname van openstaande saldi aan overuren die door het gemeentepersoneel werden gepresteerd voor de datum van inwerkingtreding van de rechtspositieregeling.
De raadsbeslissing van 19 december 2022 betreffende een aanpassing van het arbeidsreglement door de toevoeging van de reglementen tijdsregistratie en telewerk.
De wet van 5 maart 2017 betreffende werkbaar en wendbaar werk.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.
Rechtpositieregeling van 24 juni 2024.
Lokaal bestuur Kapelle-op-den-Bos heeft de openingsuren van de ontmoetingswinkel aangepast.
De winkel zal geopend zijn op woensdag van 12u30 tot 18u00 en van donderdag tot en met zaterdag van 09u00 tot 12u30.
Na overleg met het betrokken diensthoofd én medewerker wordt het glijdend uurrooster met stamtijden als volgt gewijzigd:
Huidig uurrooster
Dagen |
Glijtijd |
Stamtijd |
Glijtijd |
Stamtijd |
Glijtijd |
Te presteren uren |
Maandag |
|
|
13u-14u |
14u-18u |
18u-19u |
5 |
Dinsdag |
|
|
|
|
|
|
Woensdag |
|
|
13u-14u |
14u-18u |
18u-19u |
5 |
Donderdag |
8u-9u |
9u-13u |
13u-14u |
|
|
5,5 |
Vrijdag |
|
|
|
|
|
|
Zaterdag |
8u30-9u |
9u-12u |
12u-12u30 |
|
|
3,5 |
Totaal |
|
|
|
|
|
19u |
Nieuw uurrooster
Dagen |
Glijtijd |
Stamtijd |
Glijtijd |
Stamtijd |
Glijtijd |
Te presteren uren |
Maandag |
|
|
|
|
|
0 |
Dinsdag |
|
|
|
|
|
0 |
Woensdag |
|
|
11u30-12u30 |
12u30-18u00 |
18u-19u |
6,25 |
Donderdag |
08u-09u |
09u00-12u30 |
12u30-13u30 |
|
|
4,25 |
Vrijdag |
08u-09u |
09u00-12u30 |
12u30-13u30 |
|
|
4,25 |
Zaterdag |
08u-09u |
09u00-12u30 |
12u30-13u30 |
|
|
4,25 |
Totaal |
|
|
|
|
|
19u |
Artikel 1. Het arbeidsreglement voor het personeel van de gemeente en het OCMW wordt aangepast mits toevoeging van een gewijzigde bijlage tijdsregistratie, dewelke in bijlage van deze beslissing wordt gevoegd.
De raad keurt de samenwerkingsovereenkomst tussen de stad Vilvoorde en de gemeente Kapelle-op-den-Bos inzake de bemiddelingsprocedure in het kader van de gemeentelijke administratieve sancties, voortvloeiend uit het veiligheidsbeleid en de aanpak van de federale regering m.b.t. de jeugdcriminaliteit en die integraal deel uitmaakt van deze beslissing, goed.
De gemeenteraad van 28 april 2014 stemde een samenwerkingsovereenkomst tussen de stad Vilvoorde en de gemeente Kapelle-op-den-Bos inzake de bemiddelingsprocedure bij Gemeentelijke Administratieve Sancties, in het kader van het veiligheidsbeleid en de aanpak van de federale regering mbt de jeugdcriminaliteit.
Na 10 jaar is deze samenwerkingsovereenkomst aan herziening toe.
Nieuwe Gemeentewet;
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en alle latere wijzigingen;
Wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties;
Koninklijk Besluit van 28 januari 2014 houdende de minimumvoorwaarden en modaliteiten voor de bemiddeling in het kader van de wet betreffende de gemeentelijke administratieve sancties.
Kapelle-op-den-Bos heeft voorzien in een bemiddelingsprocedure in het kader van de gemeentelijke administratieve sancties. Dit is verplicht wanneer de gemeenteraad in zijn
reglement voorziet dat minderjarigen het voorwerp kunnen uitmaken van een administratieve geldboete.
Om GAS-bemiddelingen te begeleiden zijn er bepaalde voorwaarden waaraan de bemiddelaar moet voldoen. Binnen de gemeente Kapelle-op-den-Bos heeft niemand de bevoegdheid voor bemiddelaar. Gezien het lage aantal dossiers is het aangewezen om samen te werken met een derde partner, zoals stad Vilvoorde. Zij stellen, gesubsidieerd door de federale overheid, een bemiddelaar ter beschikking voor het arrondissement Halle-Vilvoorde.
De stad Vilvoorde ontvangt jaarlijks een subsidie van de federale staat voor de ten laste neming van de werkingskosten en de bezoldiging van de bemiddelaar, alsook voor de
kosten nodig voor de correcte uitoefening van zijn functie. Indien de federale toelage niet volstaat om de aanvaarde kosten te betalen, wordt er een procentuele bijdrage gevraagd van de diverse steden en gemeenten. Dit is in verhouding met het aantal behandelde dossiers per deelnemende gemeente. Er zijn geen kosten voor de gemeente indien er geen dossiers behandeld zijn.
De algemeen directeur zal fungeren als aanspreekpunt voor de stad Vilvoorde, er zal een vertegenwoordiger voor toekomstige bemiddelingsdossiers aangesteld worden afhankelijk van het type dossier.
In bijlage bij deze beslissing wordt een verklarend document toegevoegd die aangeeft waar deze nieuwe samenwerkingsovereenkomst verschilt van de eerdere versie. Eén van de belangrijkere wijzigingen zijn de deontologische principes die worden opgenomen in de samenwerkingsovereenkomst omdat deze de basis vormen van de bemiddeling.
Art. 1 De raad keurt de samenwerkingsovereenkomst tussen de stad Vilvoorde en de gemeente Kapelle-op-den-Bos inzake de bemiddelingsprocedure in het kader van de gemeentelijke administratieve sancties, voortvloeiend uit het veiligheidsbeleid en de aanpak van de federale regering m.b.t. de jeugdcriminaliteit en die integraal deel uitmaakt van deze beslissing, goed.
Art. 2 Deze overeenkomst wordt ter kennis gebracht van de sanctionerend ambtenaar van Haviland, de korpschef van de politiezone K-L-M en de procureur des Konings.
De raad keurt de budgetwijziging 2024 van Kerkfabriek Sint-Martinus niet goed.
De aanpassing van het budget voor het budgetjaar 2024 van Kerkfabriek Sint-Martinus ingekomen bij het gemeentebestuur op 21 september 2024.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, en latere wijzigingen, in het bijzonder artikelen 54 en 55.
Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten en latere wijzigingen.
Ministerieel besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst en latere wijzigingen.
Omzendbrief BB-2013/01 van 1 maart 2013 betreffende boekhouding besturen van de eredienst.
Binnen de goedgekeurde kredieten kan een eredienstbestuur tijdens het boekjaar verschuivingen tussen posten doen (kredietverschuivingen). Zodra aan 1 van de voorwaarden van een interne kredietaanpassing niet wordt voldaan, moet een budgetwijziging worden opgemaakt.
Bij elk voorstel tot budgetwijziging moet het bestuur van de eredienst opnieuw nakijken of de voorgestelde kredietaanpassingen geen aanleiding geven tot het wijzigen van het meerjarenplan. Als de budgetwijziging niet of niet meer past binnen het laatst goedgekeurde meerjarenplan dringt een gewijzigd meerjarenplan zich op. Een budgetwijziging past niet in het meerjarenplan als er voor die aanpassing een wijziging van het meerjarenplan nodig is.
De kerkfabriek Sint-Martinus diende op 21/09/2024 een budgetwijziging 2024 in die niet binnen het meerjarenplan past. Er werd geen aanpassing van het meerjarenplan ingediend.
Exploitatietoelage | |
Toelage meerjarenplan | 36.028,59 |
Toelage budget 2024 oorspronkelijk | 21.195,96 |
Budgetwijziging | 25.000,00 |
Toelage na wijziging | 46.195,96 |
De kerkfabriek beslist in zijn vergadering van 29 augustus 2024 unaniem om de administratief-rechterlijke procedure tot vernietiging van het RUP Ramsdonk op te starten
De erelonen van de advocaten worden geraamd op 25.000 euro. Hiervoor wordt een budgetwijziging op exploitatie aangevraagd. De beslissing tot vernietiging van het RUP moet voorkomen dat de Kerkfabriek een waardevermindering moet ondergaan van haar onroerende goederen die gelegen zijn aan de Tisseltstraat te Ramsdonk.
In de budgetwijziging wordt de exploitatietoelage 2024 verhoogd van 21.195,96 euro naar 46.195,96 euro. Dit past niet binnen het meerjarenplan.
De Aartsbisschop van Mechelen-Brussel, in zijn hoedanigheid van erkend representatief orgaan, geeft gunstig advies over het budget.
Het advies van de financieel directeur luidt als volgt: de verhoging van de budgetwijziging past niet binnen het meerjarenplan. Bovendien werd in het voorafgaandelijk overleg met het gemeentebestuur er op gewezen dat het lokaal bestuur niet akkoord gaat met de gevraagde verhoging.
Volgens de omzendbrief is er een expliciete beslissing van de gemeenteraad nodig om het budget goed te keuren of om het budget aan te passen zodat deze binnen het meerjarenplan past (artikel 49). De procedure, vermeld in artikel 49 van het eredienstendecreet is echter voor bijzondere situaties. Als het budget niet past in het meerjarenplan is immers ook een wijziging van het meerjarenplan noodzakelijk. Als dat meerjarenplan gewijzigd en goedgekeurd is, doet er zich geen probleem voor, aangezien het gewijzigde meerjarenplan het referentiepunt zal zijn voor de beoordeling van het budget. In dit geval is er geen aanpassing van het meerjarenplan ingediend door het kerkbestuur.
Art.1 De raad keurt de budgetwijziging 2024 van Kerkfabriek Sint-Martinus niet goed.
Art.2 Deze beslissing zal worden overgemaakt aan:
- Het aartsbisdom Mechelen-Brussel, Wollemarkt 15 te 2800 Mechelen.
- De gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant.
- Het Centraal Kerk Bestuur Kapelle-op-den-Bos.
- De kerkfabriek Sint-Martinus
De raad neemt kennis van de budgetwijziging 2024 nr. 2 van de Kerkfabriek Sint-Niklaas.
De aanpassing van het budget voor het budgetjaar 2024 nr. 2 van Kerkfabriek Sint-Niklaas, ingekomen bij het gemeentebestuur op 2 oktober 2024.
Het decreet lokaal bestuur, artikel 40, 41, 285-288, 330-334.
Het decreet van 7 mei 2004 houdende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, inzonderheid de artikelen 45-50.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2012 tot wijziging van het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst.
De omzendbrief BB 2013/01 houdende de boekhouding van de besturen van de eredienst.
Het gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 houdende de goedkeuring van het meerjarenplan 2020-2025 en latere wijzigingen.
Binnen de goedgekeurde kredieten kan een eredienstbestuur tijdens het boekjaar verschuivingen tussen posten doen (kredietverschuivingen). Zodra aan 1 van de voorwaarden van een interne kredietaanpassing niet wordt voldaan, moet een budgetwijziging worden opgemaakt.
Bij elk voorstel tot budgetwijziging moet het bestuur van de eredienst opnieuw nakijken of de voorgestelde kredietaanpassingen geen aanleiding geven tot het wijzigen van het meerjarenplan. Als de budgetwijziging niet of niet meer past binnen het laatst goedgekeurde meerjarenplan dringt een gewijzigd meerjarenplan zich op. Een budgetwijziging past niet in het meerjarenplan als er voor die aanpassing een wijziging van het meerjarenplan nodig is.
De kerkfabriek Sint-Niklaas dient een tweede budgetwijziging 2024 in dat binnen het meerjarenplan past. Voor 2024 is er een tekort op diverse uitgavenposten, voornamelijk voor het onderhoud van het gebouw. In de budgetwijziging wordt de exploitatietoelage 2024 verhoogd van 13.000 euro naar 20.000 euro. Dit werd besproken in een voorafgaandelijk overleg met het gemeentebestuur.
De budgetwijziging werd besproken en goedgekeurd door de Kerkraad op 27 mei 2024 en op 1 oktober 2024 positief geadviseerd door het erkend representatief orgaan.
Het advies van de financieel directeur luidt als volgt: er zijn geen opmerkingen.
Art.1 De raad neemt kennis van de budgetwijziging 2024 nr. 2 van Kerkfabriek Sint-Niklaas.
- Er wordt een exploitatietoelage van 20.000 € voorzien in 2024. Dit is een verhoging van 7.000 € ten opzichte van vorige budgetwijziging.
- Er worden geen investeringstoelagen voorzien.
Art.2 Deze beslissing zal worden overgemaakt aan:
- Het aartsbisdom Mechelen-Brussel, Wollemarkt 15 te 2800 Mechelen.
- De gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant.
- Het Centraal Kerk Bestuur Kapelle-op-den-Bos.
De raad neemt kennis van het budget 2025 van de Kerkfabriek Onze-Lieve-Vrouw Hemelvaart van het Centraal Kerk Bestuur Kapelle-op-den-Bos.
Het budget 2025 van Kerkfabriek Onze-Lieve-Vrouw Hemelvaart, ingediend door het Centraal Kerk Bestuur Kapelle-op-den-Bos, ingekomen bij het gemeentebestuur op 2 oktober 2024.
Het decreet lokaal bestuur, artikel 40, 41, 285-288, 330-334.
Het decreet van 7 mei 2004 houdende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, inzonderheid de artikelen 45-50.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2012 tot wijziging van het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst.
De omzendbrief BB 2013/01 houdende de boekhouding van de besturen van de eredienst.
Het gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 houdende de goedkeuring van het meerjarenplan 2020-2025 en latere wijzigingen.
Als het budget past in het goedgekeurde meerjarenplan, neemt de gemeenteraad hiervan akte binnen een termijn van vijftig dagen die ingaat op de dag na het inkomen van het budget bij de gemeenteoverheid. Zij geeft daarvan kennis aan het centraal kerkbestuur, de kerkfabrieken in kwestie en het erkend representatief orgaan.
De Vlaamse Regering stelt de voorwaarden vast waaraan het budget moet voldoen om te passen in het goedgekeurde meerjarenplan. Het exploitatiebudget past in het meerjarenplan als de gemeentelijke toelage niet meer bedraagt dan wat in het meerjarenplan is goedgekeurd als gemeentelijke toelage.
De beslissing van 21 mei 2024 van de Kerkraad van de voormelde Kerkfabriek, waarbij het budget 2025 ervan werd vastgesteld. Op 1 oktober 2024 werd een gunstig advies door het erkend representatief orgaan gegeven.
Het advies van de financieel directeur met technisch opmerkingen gaat als bijlage bij deze beslissing. Het budget werd te laat doorgestuurd naar het gemeentebestuur, namelijk op 2 oktober in plaats van voor 1 oktober.
Verder zijn er geen technische opmerkingen.
Het budget 2025 past in het meerjarenplan, de gemeenteraad neemt hier akte van.
Art.1 De raad neemt akte van het budget 2025 van Kerkfabriek Onze-Lieve-Vrouw Hemelvaart. Er worden geen exploitatie- en investeringstoelage voorzien in 2025.
Art.2 Deze beslissing zal worden overgemaakt aan:
- het aartsbisdom Mechelen-Brussel, Wollemarkt 15 te 2800 Mechelen.
- de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant.
- het Centraal Kerk Bestuur Kapelle-op-den-Bos.
De raad neemt kennis van het budget 2025 van de Kerkfabriek Sint-Martinus van het Centraal Kerk Bestuur Kapelle-op-den-Bos.
Het budget 2025 van Kerkfabriek Sint-Martinus, ingediend door het Centraal Kerk Bestuur Kapelle-op-den-Bos, ingekomen bij het gemeentebestuur op 2 oktober 2024.
Het decreet lokaal bestuur, artikel 40, 41, 285-288, 330-334.
Het decreet van 7 mei 2004 houdende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, inzonderheid de artikelen 45-50.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2012 tot wijziging van het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst.
De omzendbrief BB 2013/01 houdende de boekhouding van de besturen van de eredienst.
Het gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 houdende de goedkeuring van het meerjarenplan 2020-2025 en latere wijzigingen.
Als het budget past in het goedgekeurde meerjarenplan, neemt de gemeenteraad hiervan akte binnen een termijn van vijftig dagen die ingaat op de dag na het inkomen van het budget bij de gemeenteoverheid. Zij geeft daarvan kennis aan het centraal kerkbestuur, de kerkfabrieken in kwestie en het erkend representatief orgaan.
De Vlaamse Regering stelt de voorwaarden vast waaraan het budget moet voldoen om te passen in het goedgekeurde meerjarenplan. Het exploitatiebudget past in het meerjarenplan als de gemeentelijke toelage niet meer bedraagt dan wat in het meerjarenplan is goedgekeurd als gemeentelijke toelage.
De beslissing van 26 juni 2024 van de Kerkraad van de voormelde Kerkfabriek, waarbij het budget 2025 ervan werd vastgesteld. Op 1 oktober 2024 werd een gunstig advies door het erkend representatief orgaan gegeven.
Het advies van de financieel directeur met technisch opmerkingen gaat als bijlage bij deze beslissing. Het budget werd te laat doorgestuurd naar het gemeentebestuur, namelijk op 2 oktober in plaats van voor 1 oktober.
Verder zijn er geen technische opmerkingen.
Het budget 2025 past in het meerjarenplan, de gemeenteraad neemt hier akte van. De kredieten zijn voorzien op jaarbudgetrekening RVT/0790-00/6494000.
Art.1 De raad neemt akte van het budget 2025 van Kerkfabriek Sint-Martinus.
- Er wordt een exploitatietoelage van 21.061,56 € voorzien in 2025;
- Er wordt geen investeringstoelage voorzien in 2025.
Art.2 Deze beslissing zal worden overgemaakt aan:
- het aartsbisdom Mechelen-Brussel, Wollemarkt 15 te 2800 Mechelen.
- de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant.
- het Centraal Kerk Bestuur Kapelle-op-den-Bos.
De raad neemt kennis van het budget 2025 van de Kerkfabriek Sint-Niklaas van het Centraal Kerk Bestuur Kapelle-op-den-Bos.
Het budget 2025 van Kerkfabriek Sint-Niklaas, ingediend door het Centraal Kerk Bestuur Kapelle-op-den-Bos, ingekomen bij het gemeentebestuur op 2 oktober 2024.
Het decreet lokaal bestuur, artikel 40, 41, 285-288, 330-334.
Het decreet van 7 mei 2004 houdende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, inzonderheid de artikelen 45-50.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2012 tot wijziging van het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst.
De omzendbrief BB 2013/01 houdende de boekhouding van de besturen van de eredienst.
Het gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 houdende de goedkeuring van het meerjarenplan 2020-2025 en latere wijzigingen.
Als het budget past in het goedgekeurde meerjarenplan, neemt de gemeenteraad hiervan akte binnen een termijn van vijftig dagen die ingaat op de dag na het inkomen van het budget bij de gemeenteoverheid. Zij geeft daarvan kennis aan het centraal kerkbestuur, de kerkfabrieken in kwestie en het erkend representatief orgaan.
De Vlaamse Regering stelt de voorwaarden vast waaraan het budget moet voldoen om te passen in het goedgekeurde meerjarenplan. Het exploitatiebudget past in het meerjarenplan als de gemeentelijke toelage niet meer bedraagt dan wat in het meerjarenplan is goedgekeurd als gemeentelijke toelage.
De beslissing van 27 mei 2024 van de Kerkraad van de voormelde Kerkfabriek, waarbij het budget 2025 ervan werd vastgesteld. Op 1 oktober 2024 werd een gunstig advies door het erkend representatief orgaan gegeven.
Het advies van de financieel directeur met technisch opmerkingen gaat als bijlage bij deze beslissing. Het budget werd te laat doorgestuurd naar het gemeentebestuur, namelijk op 2 oktober in plaats van voor 1 oktober.
Verder zijn er geen technische opmerkingen.
Het budget 2025 past in het meerjarenplan, de gemeenteraad neemt hier akte van. De kredieten zijn voorzien op jaarbudgetrekening RVT/0790-00/6494000.
Art.1 De raad neemt akte van het budget 2025 van Kerkfabriek Sint-Niklaas.
- Er wordt een exploitatietoelage van 20.500 € voorzien in 2025;
- Er wordt geen investeringstoelage voorzien in 2025.
Art.2 Deze beslissing zal worden overgemaakt aan:
- het aartsbisdom Mechelen-Brussel, Wollemarkt 15 te 2800 Mechelen.
- de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant.
- het Centraal Kerk Bestuur Kapelle-op-den-Bos.
De raad keurt de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering op vrijdag 15 november 2024 van Logo Zenneland vzw goed.
De rechtspersoon gemeentebestuur Kapelle-op-den-Bos is lid van de Algemene Vergadering van Logo Zenneland vzw tot het einde van de legislatuur.
Vanaf 1 januari 2025 bundelen de 14 Logo's uit het Nederlandstalig gebied hun krachten en gaan ze verder als één organisatie. Ze mikken daarbij op efficiëntiewinst door een aantal processen gezamenlijk te organiseren en ze willen tegelijkertijd de regionale werking nog verder versterken. Als lokale en regionale partners behouden we dus zeker een aanspreekpunt in (het team van Logo) Halle-Vilvoorde.
Meer informatie hierover in de communicatie als bijlage.
Op 15 november 2024 houdt Logo Zenneland vzw een Bijzondere Algemene Vergadering om de fusie van de Vlaamse Logo's goed te keuren.
- Statuten van LOGO Zenneland vzw (in bijlage)
- Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017
- Decreet betreffende het preventieve gezondheidsbeleid van 21 november 2003
- Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de Logo’s van 17 mei 2024
De oproepingsbrief voor de Bijzondere Algemene Vergadering van Logo Zenneland vzw op op 15 november 2024, waarin de agenda werd meegedeeld (zie bijlage).
Onze beslissing waarbij de heer Bruno Keuleers, schepen aangeduid werd als vertegenwoordiger op de (buitengewone) algemene vergadering en mevrouw Hanne Lamberts-Van Assche, raadslid, als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de (buitengewone) algemene vergadering van Logo Zenneland vzw en dit voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
Art. 1 De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de Bijzondere Algemene Vergadering van Logo Zenneland vzw van vrijdag 15 november 2024.
Art. 2 Een afschrift van dit besluit zal verzonden worden aan Logo Zenneland vzw.
De raad keurt de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van Havicrem op woensdag 20 november 2024 goed.
Overwegend dat de gemeente deelnemer is van de intergemeentelijke verenging voor crematoriumbeheer in het arrondissement Halle-Vilvoorde (Havicrem), opgericht op 10 juni 2003 en verlengd in haar bestaansduur tot 10 juni 2035.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid op de bepalingen van artikel 432 en 448 van het decreet.
Het artikel 27 en artikel 33 §1 van de gecoördineerde statuten van Havicrem.
Gelet op de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van Havicrem IGV die plaatsvindt op woensdag 20 november 2024 om 18.30u op de maatschappelijke zetel van de vereniging (aula 2 van crematorium Daelhof, Erasmuslaan 50 te Cargovil (Eppegem)
en volgende agendapunten omvat:
Gelet op het voorstel van budget en actienota 2025, vastgesteld door de raad van bestuur van Havicrem van 2 oktober 2024.
Gelet op onze beslissing d.d. 25 februari 2019 houdende aanduiding van de heer Ken Keuleers, raadslid, als gemeentelijk afgevaardigde en mevrouw Peggy Somers, raadslid, als plaatsvervanger voor de algemene vergadering van Havicrem.
Art. 1 De agendapunten 1, 3 en 4 van de Buitengewone Algemene Vergadering van Havicrem op 20 november 2024 worden goedgekeurd.
Art. 2 De vertegenwoordiger van de gemeente is gemandateerd om de agendapunten 1, 3 en 4 van de Buitengewone Algemene Vergadering van Havicrem op 20 november 2024 goed te keuren.
Art. 3 Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.
De raad keurt de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering op woensdag 27 november 2024 van Intradura goed.
Overwegend dat de gemeente/stad aangesloten is bij Intradura die werd opgericht op 27 april 2017.
Overwegende dat Intradura een intergemeentelijke opdrachthoudende vereniging is die wordt beheerst door het Decreet Lokaal Bestuur;
Gelet op artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient herhaald te worden voor elke vergadering;
Gelet op de artikelen 40 en 41 van het Decreet Lokaal Bestuur dat de bevoegdheden van de gemeenteraad bepaalt.
Gelet op de oproepingsbrief van 1 oktober 2024 tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Intradura van 27 november met volgende agendapunten:
1. Notulen van de Gewone Algemene Vergadering van 19 juni 2024: goedkeuring
(een exemplaar van deze notulen werd per brief op 27 juni 2024 aan de deelnemers bezorgd)
2. De te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie + begroting 2025 (art. 39): goedkeuring
3. Varia
Gelet op onze beslissing d.d. 25 februari 2019 houdende aanduiding van mevrouw Peggy Somers, raadslid, als gemeentelijk afgevaardigde voor de algemene vergadering van Intradura en de heer Ken Keuleers, raadslid, als plaatsvervanger voor de algemene vergadering van Intradura.
Art. 1 De agendapunten van de Buitengewone Algemene Vergadering van Intradura d.d. 27 november 2024 worden goedgekeurd.
Art. 2 De reeds gevolmachtigde effectieve afgevaardigde en plaatsvervangend afgevaardigde – gedurende de huidige legislatuur - is gemandateerd om de agendapunten op de Buitengewone Algemene Vergadering van Intradura d.d. 27 november 2024 goed te keuren.
Art. 3 Het College van Burgemeester en Schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.
Art. 4 Een kopie van deze beslissing wordt doorgestuurd naar ann.scheys@intradura.be.
De raad keurt de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering op woensdag 27 november 2024 van Haviland goed.
Overwegend dat de gemeente aangesloten is bij Haviland Intercommunale die werd opgericht op 24 maart 1965 bij oprichtingsakte verschenen in de Bijlage tot het Belgisch Staatsblad van 16 april 1965 onder het nummer 8226 EN verlengd werd op 23 oktober 2019, verschenen in de Bijlage tot het Belgisch Staatsblad van 21 november 2019 onder het nummer 19151652;
Overwegende dat Haviland Intercommunale als intergemeentelijk samenwerkingsverband voor de ruimtelijke ordening en de economisch sociale expansie van het arrondissement Halle-Vilvoorde, een dienstverlenende vereniging is die wordt beheerst door het Decreet Lokaal Bestuur.
Gelet op artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat de organisatie regelt van de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging;
Gelet op artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient herhaald te worden voor elke vergadering;
Gelet op de artikelen 40 en 41 van het Decreet Lokaal Bestuur dat de bevoegdheden van de gemeenteraad bepaalt.
1. Notulen van de Algemene Vergadering van 19 juni 2024: goedkeuring
(een exemplaar van deze notulen werd op 24 juni 2024 aan de deelnemers bezorgd.)
2. De te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie + begroting 2025 (art. 34)
3. Varia.
Gelet op onze beslissing d.d. 22 mei 2023 houdende aanduiding van mevrouw Hilde De Keersmaeker, raadslid, als effectief vertegenwoordiger en de heer Renaat Huysmans, burgemeester, als plaatsvervanger om de gemeente te vertegenwoordigen op de algemene vergaderingen van Haviland Intercommunale gedurende de huidige legislatuur.
Art. 1 De agendapunten van de Buitengewone Algemene Vergadering van Haviland Intercommunale d.d.27 november 2024 worden goedgekeurd.
Art. 2 De reeds gevolmachtigde effectieve afgevaardigde en plaatsvervangend afgevaardigde - gedurende de huidige legislatuur – is gemandateerd om de agendapunten op de Buitengewone Algemene Vergadering van Haviland Intercommunale d.d. 27 november 2024 goed te keuren.
Art. 3 Het College van Burgemeester en Schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.
Art.4 Een kopie van deze beslissing wordt overgemaakt aan Ann.Scheys@Haviland.be.
De raad keurt de lastvoorwaarden en gunningswijze - 284004 - voor het dossier Parkbosinrichting Kerselaarlaan goed.
Het lokaal bestuur wenst een bosrijk park te voorzien in het centrum.
Hiervoor werd het RUP bospark opgesteld en werd een ontwerpplan van het park opgemaakt.
In dit kader werd een uitvoeringsdossier opgemaakt door het studiebureau d+A.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36.
Het KB van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het KB van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
In het kader van de opdracht “Parkbosinrichting Kerselaarlaan” werd een bestek met nr. 284004 opgesteld door studiebureau d+A.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 655.779,12 EUR exclusief BTW.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in S3O3P2A3/0680-00/2240107.
Art 1.Het bestek met nr. 284004 en de raming voor de opdracht “Parkbosinrichting Kerselaarlaan”, opgesteld door studiebureau d+A worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 655.779,12 EUR exclusief BTW.
Art 2.Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
Art 3.De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal niveau.
Art 4.De uitgave voor deze opdracht is voorzien in S3O3P2A3/0680-00/2240107.
De raad neemt kennis van de stand van zaken van de werken op het openbaar domein.
Update stand van zaken werken openbaar domein.
Art. 1 De raad neemt kennis van de stand van zaken van de werken op het domein openbaar domein.
De voorzitter sluit de zitting op 21/10/2024 om 20:47.
Namens Gemeenteraad,
Siebe Ruykens
algemeen directeur
Hendrik De Vleeschouwer
voorzitter van de gemeenteraad